اعتراض عفو بین الملل به محاكمه یك معترض عربستانی در دادگاه امنیتی
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، این سازمان مستقر در لندن در این بیانیه تاكید كرد: محاكمه 'خالد الجهانی'، یك معلم مدرسه 42 ساله، كه از یك سال پیش در بازداشت به سر می برد، غیرقابل توجیه است.

بر اساس گزارش عفوبین الملل، الجهانی در ماه مارس 2011 (اسفند 1389) برای شركت در تظاهرات 'روز خشم' كه قرار بود در شهر ریاض برگزار شود، به پایتخت عربستان رفته بود كه بلافاصله توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

'او امروز و پس از گذشت یك سال از بازداشتش و در حالی كه هنوز وكیل هم ندارد در دادگاه ضدتروریسم و امنیتی شهر ریاض حضور یافت تا با اتهامات متعدد امنیتی مواجه شود.'

فیلیپ لوثر سرپرست بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفوبین الملل در این باره گفت: خالد الجهانی نباید به خاطر استفاده از حقوق انسانی خود برای بیان دیدگاه هایش و یا شركت در تجمع، در هیچ دادگاهی مورد محاكمه قرار بگیرد.

وی افزود: آغاز محاكمه این معلم مدرسه در دادگاه ویژه ای كه برای رسیدگی به پرونده های تروریستی تاسیس شده است، به مثابه پاشیدن نمك به روی زخم است.

'این محاكمه كاملا غیرقابل توجیه است و ما از مقامات عربستانی می خواهیم كه آقای الجهانی و سایر متهمانی را كه با اتهامات مشابهی مواجه هستند، سریعا و بدون قید و شرط آزاد كنند.'

در ادامه بیانیه عفو بین الملل آمده است: ما آقای الجهانی را زندانی وجدان می دانیم، چرا كه وی به خاطر استفاده مسالمت آمیز از حق آزادی بیان و تجمع، بازداشت شده است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , واشنگتن , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: